سینما یک(دانلود-عکس-اخبار)
سینما یک(دانلود-عکس-اخبار)
cinema1.fay.ir
نگارش در تاريخ سه شنبه 24 / 11 / 1389برچسب:, توسط علي فراهاني و مسعود راهزاني |

سحر ذكریا" را بیشتر مخاطبان تلویزیون با طنز «پاورچین» می‌شناسند و با شنیدن نامش یاد نقش «مهتاب» و شخصیت «یاسمنگولا» (كه در شعرهای مهتاب بود) می‌افتند. و حالا هم كه با شخصیت لعبت‌الملوك دختر جهانگیرشاه در مجموعه قهوه تلخ بازی می‌كند. اما او علاقه‌ زیادی به طنز و سینمای كمدی ندارد.

. در مورد وضعیت سینمای كمدی ایران، حضور زنان در آثار كمدی و همین‌طور فیلم‌های ذكریا با او گفت و گو کردیم.

 

سحر زکریا در نمایی از سریال قهوه تلخ


می‌گویند حال سینمای كمدی خوب نیست؟ نظر شما چیست؟
به نظر من حال هیچ‌كدام از ژانرهای سینمایی خوب نیست ولی شاید چون مردم با شرایط فعلی، بیشتر به کارهای کمدی علاقه دارند ضعف‌هایش بهتر مشخص است‌.

اما خود شما هم در بعضی از این کمدی‌های ضعیف بازی کردید.

جایی هست كه آدم مجبور می‌شود به خاطر زندگی، كاری انجام دهد. چون اكثر فیلمنامه‌هایی كه به من می‌رسد از این نوع است پس از رد كردن 10 پیشنهاد، مجبورم یازدهمی را قبول کنم. ولی به نظرم  نسبت به بقیه، كمتر در این كارها حضور دارم.

در مورد تلویزیون هم این شرایط وجود دارد؟

بله. ولی من سعی می‌كنم در اینگونه كارها حضور نداشته باشم و پس از پاورچین كار تلویزیونی كمدی دیگری انجام ندادم كه بخواهد مرا زیر سوال ببرد. كار الانم با مهران مدیری، قهوه تلخ است كه سطحش جدای از این كارهاست.


مدتی در همكاری شما و مهران مدیری وقفه افتاد. دلیلش چه بود؟
من اصولاً خیلی به کار كمدی علاقه ندارم و خیلی اتفاقی به این ژانر آمدم. اما از آن‌جا كه كارهای مدیری همواره بهترین كار است و این نوع كار را می‌شناسد و هجو و بی‌خود نیست، دوباره با او شروع به كار كردم.

شما در تله فیلم «اسرار پدری» که چندی پیش از تلویزیون پخش شد حضور داشتید چه شد بازی در آن را قبول كردید؟
این كار كمدی به آن معنا نبود. نقش من اصلا كمدی نبود و كاملا جدی بود. به نسبت تله فیلم‌هایی كه ساخته می‌شود و می‌بینیم خوب بود. ضمن اینكه با اطیابی تله‌فیلم دیگری هم كار كرده‌ام كه تقریباً كمدی است اما باز هم نقش من جدی است. در مقایسه با كارهایی كه پخش می‌شود اسرار پدری بد نبود و من از آن راضی هستم.

مشكلات بازیگران زن كمدین در سینمای ایران چیست؟

اصولاً خانم‌ها مشكلات زیادی دارند. برای اینكه وقتی در بهترین كار كمدی بازی كنند خیلی از كارها را نمی‌توانند انجام دهند. مثلاً دیالوگ‌های آقایان خیلی جذاب‌تر است ولی خانم‌ها در كارهای كمدی همیشه در حاشیه قرار دارند و نمی‌توانند اصل ماجرا باشند. در واقع در سینمای کمدی در حق خانم‌ها اجحاف شده‌است.

كدام یك از شخصیت‌ها یی که بازی کردید بیشتر در ذهن مردم مانده و خودتان هم آن را دوست دارید؟
كار من در پاورچین به قدری خوب بود كه مردم هنوز مرا با آن می‌شناسند. كار عوامل هم خوب بود. البته نقشم در دو فیلم «تله» و «زن دوم» را هم دوست دارم.

مجموعه قهوه تلخ از تلویزیون پخش نمی شود. ناراحت نیستید؟

فرقی نمی‌كند در كجا دیده شود. بالاخره الان شرایط اینطوری شده است.

درباره جشنواره فیلم كمدی گل‌آقا که دو دوره برگزار شد نظری دارید؟
خوب است. برای اینكه عوامل سازنده فیلم‌های کمدی با وجود این جشنواره‌ها‌، حداقل سعی می‌كنند به كارهای‌شان برسند و كیفیتشان را بالا ببرند.


( تبادل لینک : برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سینما یک و آدرس cinema1.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما در سایت ما لینک خواهید شد)

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وب و مطالب آن متعلق به سینمایک مي باشد.